Na zvýšené využívanie internetu v čase mimoriadnej situácie sme pripravení
V ostatných dňoch sme aj my, rovnako ako ďalší telekomunikační operátori, zaznamenali zvýšenú prevádzku v našej sieti. Ľudia z dôvodu karantény vo zvýšenej miere využívajú internet na prácu z domu aj na zábavu.
V čase pred vyhlásením mimoriadnej situácie bol vrchol vyťaženosti siete medzi siedmou a desiatou hodinou večer, kedy sa ľudia vracali domov z práce a sledovali večerné televízne spravodajstvo či seriály cez streamovacie platformy ako Netflix, YouTube, HBO GO a ďalšie. Teraz je sieť vyťažená už od deviatej ráno približne do ôsmej hodiny večer a zároveň prevádzka na sieti v danom čase vzrástla zhruba o 20 až 30 percent oproti normálu v závislosti od lokality.
Veža s prístupovými bodmi. Zdroj: pixbay.com
Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb preto v tejto súvislosti vydal nariadenie, podľa ktorého sú operátori oprávnení v čase mimoriadnej situácie uplatňovať výnimočné opatrenia na riadenie sieťovej prevádzky, okrem iného s cieľom zabrániť hroziacemu preťaženiu siete a zmierniť účinky výnimočného alebo dočasného preťaženia siete.
Kvalitu udržíme – zvyšujeme kapacity
V RadioLANe chceme našim zákazníkom aj napriek tejto situácii naďalej poskytovať služby v nezmenenej kvalite, preto dlhodobo a strategicky navyšujeme kapacitu našej siete. Vzhľadom na novovzniknutú situáciu sme ešte aktívnejšie pristúpili k niektorým preventívnym opatreniam.
Začali sme s prerábkou viacerých prístupových bodov, kde sme menili zariadenia za také s vyššou priepustnosťou od renomovaných výrobcov ako Cisco alebo Ericsson.
Rovnako sme vyčlenili personálne kapacity a naši pracovníci vykonávajú neustály dohľad nad prevádzkou našej siete, aby sme v prípade potreby vedeli okamžite reagovať na prípadné preťaženia. Súčasnú situáciu budeme aj naďalej sledovať a o všetko podstatnom vás budeme informovať.
Valentín Humeňanský
Marketing manager